Aquí trobareu tots els serveis que l'Ajuntament ofereix al conjunt de la ciutadania. En cadascuna de les fitxes de servei trobareu la informació següent: en què consisteix el servei, on i com sol·licitar-lo, les dades de la regidoria o organisme que el gestiona, i altres dades que puguin ser d'interès.
Assessorament a les entitats (SAE)
Servei d'assessorament, informació i formació per a entitats registrades al Registre de l'Ajuntament de Llinars del Vallès.
Aula d'alfabetització
Aquest servei està dirigit a totes aquelles persones que tinguin alguna dificultat a nivell de lectoescriptura. A més intenta donar suport al desenvolupament integral de la persona fent-la més autònoma, crítica i apropant-la als recursos de la seva comunitat.
Incorporació d'actes a l'agenda d'activitats
Publicació d’una agenda, amb les activitats que es realitzen a Llinars, organitzades tant des de l’Ajuntament com d’una entitat, associació o club.
Servei de suport a l'emprenedor
S’informa i s’orienta a l’emprenedor sobre els passos a seguir per obrir el seu negoci
El Tritó (Pla de prevenció de les addiccions)
El model de societat estimula un ampli ventall de situacions de dependència, que acaben impedint el lliure desenvolupament de les persones. Les addiccions a drogues, pantalles, compres, joc, treball, menjar, relacions tòxiques, etc són algunes de les addiccions que ens trobem actualment.
Punt d'informació juvenil
El punt d'Informació Juvenil és un servei dirigit a joves, on s'ofereix informació sobre temes d'interès general per a ells com estudis, salut, cultura, actualitat, treball, informació municipal, etc. Disposa d'una àmplia viatgeteca i també s'organitzen tallers, sortides, exposicions i xerrades.
Servei d'assessorament jurÃdic per a dones
És un servei confidencial adreçat a dones, destinat a informar sobre els drets de les dones.
Servei d'atenció domicilià ria
Bàsicament s'ofereixen dos serveis:
Servei municipal de logopèdia
Des del Servei Municipal de logopèdia es valoren les dificultats que els alumnes d'infantil i de primària presten en aspectes de parla i/o llenguatge per determinar si cal fer o no un treball específic de reeducació.
Les demandes provenen sempre de l'equip pedagògic dels centres escolars.
Els alumnes son atesos en dues sessions de mitja hora a la setmana, en la mateixa escola i dins de l'horari escolar.
El treball és individual o bé de dos alumnes que presentin el mateix tipus de dificultats.
Suport als comerciants
Informació, orientació i assessorament en normativa, ajuts i subvencions i formació
Una altra tasca és la dinamització del comerç local a través del Pla de dinamització comercial acordat per l'ajuntament, l'associació de comerciants, la delegació de comerç de la Diputació de Barcelona i el Departament de comerç de la Generalitat de Catalunya.
Servei d'atenció i assessorament a les dones
Aquest servei ofereix informació i assessorament a totes les dones que realitzin una demanda per una circumstància o problemàtica personal.
Servei d'atenció psicològica per a dones
Derivació a teràpies individuals atenent tot tipus de problemàtica psicològica relacionada amb la dona, en especial en aquells casos que han sofert maltractaments.
Servei d'informació i formació. Punt dona.
EL Punt Dona organitza de forma periòdica activitats vinculades als diferents aspectes relacionats amb els interessos i la salut de les dones en diferents formats formatius: tallers, conferències, exposicions, tertúlies, etc.
Servei de suport a l'associacionisme en matèria d'igualtat de gènere
L'associacionisme es un instrument de participació ciutadana de continuïtat i projecció a la societat, per això des del Punt Dona recolzem les iniciatives de creació de xarxes socials que tinguin la promoció de la igualtat entre sexes i/o gèneres o l'empoderament femení com a objectius, mitjançant orientació i suport tècnic.
Registre Civil
Registre que depèn del Ministeri de Justícia on s'inscriuen els fets que fan referència a l'estat civil de les persones i aquells que determinen les lleis, des del moment del naixement fins a la mort.
La inscripció al registre és prova fefaent dels fets a què fan referència els assentaments.
Serveis Socials BÃ sics
Els serveis socials bàsics són el primer nivell del sistema públic de serveis socials i la garantia de més proximitat als usuaris i als àmbits familiar i social.
Projecte hà bits d'estudi
Aquest projecte pretén oferir una atenció, en referència a les tasques acadèmiques, a aquells infants i joves entre 3er de primària i 4art d'ESO:
Jutjat de Pau
Jutjat que depèn del Ministeri de Justícia.
Arxiu Municipal de Llinars del Vallès
L’Arxiu Municipal de Llinars del Vallès és el responsable de conservar, classificar, organitzar i difondre la documentació de l’Ajuntament i d’altres fons del municipi.
Maleta dels Valors Humans
Des del Punt Dona us volem oferir la Maleta dels valors humans amb l’objectiu de potenciar la igualtat d’oportunitats, la superació de diferències de gènere, culturals i socials a la nostra població infantil. Vol remarcar la visibilitat del paper de les dones al món, el respecte de les diferents maneres de ser i fer, la vivència dels amors i desamors, el rebuig a qualsevol violència i la tolerància a les diferències.
Espai Lila
L' ESPAI LILA té per objectiu donar visibilitat a la producció artística femenina a partir d’exposicions. Tota dona que vulgui exposar les seves arts al vestíbul de Can Màs Bagà, només cal que es posi en contacte amb la tècnica de referència.
Fons documental del Punt Dona
El Punt Dona disposa d'un FONS DOCUMENTAL interdisciplinari especialitzat en temes de gènere, de consulta i préstec públics, així com d'un recull de premsa a disposició de la ciutadania, que es composa d'una recopilació de notícies sobre gènere, igualtat d'oportunitats, coeducació, violència de gènere, etc. aparegudes en els principals diaris i revistes digitals.Esperem que la informació que hi trobareu aquí pugui satisfer el vostre interès.El Punt Dona té les portes obertes a tota persona per a consultes i/o propostes.
Servei d'informació i defensa del consumidor
Informa i assessora dels drets i obligacions en matèria de consum i de serveis a tots els consumidors i consumidores.
1. Garanteix el compliment de la normativa vigent en matèria de consum.
2. Rep i canalitza les denúncies, queixes i reclamacions dels ciutadans i les ciutadanes, realitzant la mediació entre dues parts per facilitat la resolució de conflictes.
3. Informa en matèria de consum. Facilita material divulgatiu i recomanacions en matèria de consum
Recollida de trastos, voluminosos i mobles vells
Servei gratuït setmanal de recollida de trastros, voluminosos i mobles vells.
Truca al telèfon 937.763.566 per sol·licitar la recollida a la porta de casa.
Policia Local
Ens trobem en un moment de canvis socials, polítics i sobretot econòmics, importants, que es tradueixen en una nova manera de viure i en alguns casos, de comportar-nos.