Les cartes de serveis esdevenen un instrument molt valuós per continuar amb un procés de millora contínua, alhora que garanteix la informació pública, es promou la participació i es dona compliment a la normativa de transparència.
Les cartes de serveis juguen un paper molt important en la mesura en què representen el compromís de qualitat i de millora continua que l'Administració adquireix amb la ciutadania, té naturalesa reglamentària i per tant, se li reconeix capacitat normativa.
La carta de serveis es concreta en un o més documents públics amb informació d'utilitat per a les persones usuàries i la ciutadania en general respecte els serveis que ofereix una administració pública, sobre els compromisos de qualitat adquirits, sobre els drets que els assisteixen en relació amb aquest serveis i sobre les formes d'accés, entre d'altres.
Per a l'administració impulsora:
Carta de serveis de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
Carta de serveis de l'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor (OMIC)
Carta de serveis de l'Arxiu Municipal