L’Ajuntament de Llinars ha donat suport a la iniciativa de Mixets Llinars, entitat dedicada a tenir cura de les colònies de gats comunitaris, per adequar antics contenidors de recollida selectiva i convertir-los en refugis per a gats.
Per poder portar a terme aquesta iniciativa han comptat amb la col·laboració de Gats Quatre Camins, associació creada al centre penitenciari per gestionar la colònia de gats que hi havia al centre, i que realitza diverses accions per promoure la integració dels reclusos a la societat com ara aquesta.
El resultat ha estat l’adequació de dos contenidors. D’una banda, el grup d’interns de tallers han obert portes i decorat l’exterior de manera que es pugui compaginar l’accés dels gats i dels voluntaris amb una estètica interessant, i un altre grup d’interns amb trastorns mentals han fet els llits per als gats decorant caixes de fusta i roba. Per altra banda, l’associació Arca de Noa, externa al centre, ha dissenyat els prestatges interiors on aniran els llitets.
Un dels contenidors s’ha instal·lat al barri de Sant Carles, i l’altre als voltants del cementiri municipal. Properament s’adequaran dos més per altres punts del poble.