Van passant els dies i cada dia anem coneixent noves mesures amb les quals es vol fer front al Coronavirus i a les seves conseqüències. Moltes d’aquestes afecten al món del consum directa o indirectament, per això instarem recollir-les i tenir-les actualitzades.
Cal cridar a la calma i al consum responsable, ja que, han hagut de tancar al públic tots aquells establiments que no siguin d’alimentació, sanitaris, perruqueries a domicili, quioscos, correus, bancs, asseguradores, estancs i gasolineres. Així, hem d’entendre que del que es segueix venent és necessari que en fem un consum solidari en el que planifiquem el que comprem per adquirir només el necessari sense acumular productes, d’aquesta manera haurà de tot per tothom.
D’aquesta manera, s’ha d’entendre que el tancament de bars, cafeteries i restaurants que no fan menjar per emportar o a domicili, dels locals d’espectacles, les activitats esportives i de lleure, etc. és un tancament per força major, ja que es pot entendre que la prestació del servei és impossible per una circumstància aliena a la voluntat de l’empresa i que era inevitable.
A més, s’ha declarat el tancament de les fronteres i no podran entrar a l’Estat tots aquells que no tinguin nacionalitat espanyola, tinguis permís de residència o algun equivalent que permeti l’entrada, evidentment si que està permesa l’entrada a tots el vehicles de distribució de mercaderies.
Com es pot veure cada dia és un allau de mesures dinàmiques que varien i s’adapten a la realitat diària de l’Estat d’alarma. Tenint en compte tot això, intentarem establir unes pautes generals:
Cancel·lació de viatges
Podem entendre que des del moment que solament ens podem moure per treballar, anar a comprar, a la farmàcia, bancs, asseguradores o establiments sanitaris, no podem viatjar sinó és per fer-ho en els casos anteriors o en els casos d’urgència, la resta de casos els podríem considerar, tal com hem dit, que no es poden dur a terme per força major.
Cancel·lació d’esdeveniments
Dins d’esdeveniments podem entendre la restauració, els espectacles, els allotjaments, els museus i altres productes contractats que tinguin a veure amb l’oci, lleure o els esports.
Suspensió dels serveis per quotes
Si ens deixen de prestar algun servei com és un gimnàs o un curs que paguem per quotes (mensual, trimestral, anual) en la majoria de casos serà perquè s’ha decretat el tancament de l’establiment i per tant ens trobaríem en que s’ha fet motivadament per força major.
Altres casos
Protecció a les persones vulnerables
En qualsevol d’aquests casos si no estem d’acord amb la resposta que ens dona l’empresa, intentarem negociar un acord però si aquest no és possible, haurem de demanar interposar una reclamació, per tal que si en un mes no ens donen resposta o dins d’aquest termini la resposta és negativa puguem acudir al nostre servei públic de consum o organització de persones consumidores per tal que es gestioni la nostra reclamació.
Recordeu que per qualsevol dubte sobre el tema la OMIC segueix al vostre costat des de casa mitjançant el correu electrònic omic@llinarsdelvalles.cat