Participació ciutadana en l’elaboració prèvia a l’avantprojecte d’ordenança de recollida selectiva de residus porta a porta de Llinars del Vallès (Finalitzat)
Aquest procés participatiu ha estat obert des del dia 11 d'octubre fins el dia 3 de novembre de 2021.
Amb l'objectiu de millorar la participació de la ciutadania en el procediment de l'elaboració de l’avantprojecte d’ordenança de recollida selectiva de residus porta a porta de Llinars del Vallès i d'acord amb el que preveu l'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, amb caràcter previ a l'elaboració de normes, es du a terme una consulta pública per recollir la opinió de la ciutadania i organitzacions més representatives per la futura normativa en relació a:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb l'aprovació de la norma
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació
- Els objectius de la norma
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
Podeu fer arribar les vostres opinions sobre els aspectes plantejats accedint i complimentant el següent formulari fins el dia 2 de novembre de 2021 (inclòs)
Nom provisional de la norma |
Ordenança reguladora de la recollida selectiva de residus porta a porta de Llinars del Vallès |
Antecedents de la norma |
Ordenança de civisme de Llinars del Vallès |
Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa |
L’Ajuntament de Llinars del Vallès té implantat com a servei de recollida de residus domèstics el sistema conegut com a porta a porta. És mitjançant aquest sistema que es pretén generar una filosofia basada en la promoció de la prevenció, preparació per a la reutilització i reciclatge dels residus possibilitant al màxim, la separació en origen. Tanmateix, tal com es recull en la línia 4.3. del Projecte d’Actuació de Mandat per a la legislatura 2019-2023, el qual va esdevenir aprovat per acord del Ple de la Corporació de data 27 de gener de 2020, l’equip de Govern té la voluntat d’augmentar la sostenibilitat del poble i per aquest motiu una de les línies d’actuacions tenen relació amb minimitzar els residus que genera la ciutadania i més concretament, aquest objectiu específic està encaminat a:
|
La necessitat i oportunitat de la seva aprovació |
En l’exercici de la potestat reglamentària, les Administracions Públiques actuaran d’acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència. L’ordenança com a eina jurídica, permetrà la determinació dels elements necessaris per tal de fer front als grans reptes de futur com són la reducció de la generació de residus i el seu impacte en el medi, la valorització, la mitigació i adaptació al canvi climàtic. Aquest procés participatiu que s’ha de seguir i determinat en la normativa, també permet i té com a objecte establir el marc de participació entorn la política de neteja de residus i ofereix un espai de debat per tal d’enriquir el text de l’ordenança, aportant idees, solucions i sinèrgies |
Els objectius de la norma |
Mitjançant l’elaboració de l’ordenança reguladora del servei de recollida selectiva porta a porta al municipi de Llinars del Vallès es pretenen establir els mecanismes i condicions que han de permetre assolir una gestió sostenible dels residus, fent menció específica a la necessitat de fer un bon ús dels serveis municipals relacionats amb la prevenció i gestió dels residus, fomentar la reducció en la generació de residus i incentivar l’increment de la separació i correcte reciclatge d’aquests. D’altra banda, l’ordenança pretén establir mecanismes correctors i sancionadors, els quals quedin degudament contemplats en aquesta.
Per això, el text definitiu de l’ordenança haurà de constituir un nou instrument vàlid i actualitzat que permetrà avançar en les línies següents:
També, la ordenança reguladora permetrà:
|
Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores |
Pel que fa a les possibles solucions reguladores, es fa necessària l’elaboració de l’ordenança atès que es considera imprescindible per aportar un marc legal en l’àmbit de la recollida de residus selectiva porta a porta al municipi de Llinars del Vallès. |