El TA acollirà la 4a edició de la representació teatral dels alumnes de 2n d’ESO de l’assignatura optativa Teatre i Vida.

Dilluns, 14 de gener de 2019 a les 13:00

Aquest proper dissabte, 19 de gener a les sis de la tarda, els dotze alumnes de l’assignatura Teatre i Vida de l'Institut Giola representaran “Només espectadors? No, jo soc protagonista”, esquetxos protagonitzats per el Jan, l’Eva, el David, l’Arnau, el Kilian, el Jassim, la Mariví, el Jordi, el Nil, la Marisa, el Wael i la Naiara, on ens mostraran el camí que recorren els personatges per deixar de ser espectadors i implicar-se com a protagonistes enfront les relacions abusives.

Prendre consciència és el primer pas que reverteix en agafar les regnes, actuar davant les problemàtiques i plantar cara a la violència i a la distorsió que provoca de la realitat i, més, entre els joves.

El Punt Dona de l’Ajuntament i l’Institut Giola van decidir crear aquesta assignatura el curs 2015-16, per tal de construir el marc i l'atmosfera que permet detectar estudiants que poden estar sofrint situacions conflictives, tant en l'àmbit escolar com en l'àmbit familiar o d'un entorn proper, i que no gosen comunicar-ho.

Les representacions que s’han fet fins ara han estat:

Curs 2015-16: Ferits, però si vols... pots!

Curs 2016-17: Pringats? No, gràcies

Curs 2017-18: Realitats

I aquest curs 2018-19 és el torn de: Només espectadors? No, jo soc protagonista

 

Els objectius generals de l’assignatura optativa “Teatre i vida” són:
- Sensibilitzar a l'alumnat de 2n d'ESO sobre la problemàtica de les relacions abusives a través del teatre.

- Desvetllar possibles vocacions de l'àmbit artístic i creatiu a partir de la pràctica teatral.

- Oferir eines i recursos als participants perquè puguin posar paraules a les situacions que viuen.

Per altra banda, els objectius específics són:
- Descobrir, a través de la creació teatral, els motius que generen situacions conflictives en les relacions personals.

- Desenvolupar, mitjançant l'escriptura d'un esquetx, quins són els elements que intervenen en la creació.

- Aprendre a construir personatges que reflecteixin la personalitat humana en tota la seva profunditat.

- Aprendre a analitzar situacions conflictives i a extreure conclusions.

- Conèixer i aprendre els aspectes principals del treball teatral (des dels aspectes actorals fins al conjunt de llenguatges escènics que intervenen en una posada en escena).

Compra d'entrades aquí

Darrera actualització: 24.01.2019 | 13:57